مای موزیک | آهنگ ایرانی

مسعود امامی : برای کنسرت‌ام انرژی زیادی دارم

کانال تلگرام ما ما را از طريق کانال دنبال کنيد.
با مای موزیک در شنیدن آهنگ های ایرانی اولین باشید ..
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مسعود امامی : برای کنسرت‌ام انرژی زیادی دارم

دسته بندی : اخبار ، اخبار موسیقی ایران تاریخ : یکشنبه 20 اکتبر 2013
مسعود امامی : برای کنسرت‌ام انرژی زیادی دارم
وحید لشکری : «مسعود امامی» در پنج سال گذشته دو آلبوم به نام های «امون بده» و «دوباره» را منتشر کرد. او به واسطه انتشار این آثار شخصی و همکاری با خواننده های دیگر حضور مستمری در عرصه موسیقی پاپ داشت اما موفق به برگزاری کنسرت نشده بود. سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان نخستین کنسرت این خواننده روز سوم آبان و در سالن «اریکه ایرانیان» به روی صحنه می رود. همین اتفاق بهانه خوبی بود تا برای گفتگو با مسعود امامی در محل تمرین این خواننده حاضر شویم. ارکستری که به رهبری «امیرحسین اویسی» تمرین می کند و انرژی بالایی دارد. مسعود امامی در این گفتگو از دلایل این تاخیر پنج ساله و برنامه هایش برای کنسرت پیش رو سخن گفت. همچنین برای نخستین بار جزئیات سومین آلبومش به نام «همیشگی» را بیان کرد:
پنج سال فعالیت حرفه ای داشتید به همراه دو آلبوم و الان نخستین کنسرت شما است. با توجه به اینکه قطعات شما در بین مخاطبان موسیقی همه گیر شده بود، خیلی ها انتظار داشتند شما زودتر کنسرت تان را برگزار کنید. دلایل گوناگونی دارد. پس از آلبوم اول من تا سال 89 کنسرت تعریف دقیقی نداشت و باید بگوییم که اصل داستان از سال 89 شروع می شود. تقریبا یکی دو سال هم درگیر مراحل فسخ قرارداد آلبوم دوم بودم تا بتوانم برای کنسرت مستقل تصمیم گیری کنم. تمایل داشتم با یک گروه خیلی خوب کار کنم یعنی هم از نظر فنی ، تجربه کاری و تعهد و اخلاق در سطح بالایی قرار داشته باشند و چند ماه همین مساله به طول انجامید. سپس تغییراتی نیز در روند اعطای مجوز ارشاد ایجاد شد که کار را کمی سخت تر کرد. درگیر تولید آلبوم سوم شدم و قصد داشتم که همزمان با آلبوم سوم کنسرت ها را آغاز کنم ولی ظاهرا این بار کنسرت پیش دستی کرد و یک opening برای آلبوم شد!  پس مشخصا بسیار گزیده کار هستید و «اجرای زنده به هر قیمتی» را مثل خیلی از خواننده ها در اولویت نمی دانید. اعتقاد دارم که باید تو را برای یک کاری بخواهند و مطمئن باشی که طیف مخاطب خودت را داری. این طیف هم کسانی هستند که آهنگ های تو را فقط گوش نمی کنند بلکه باور دارند. به وجود آمدن این باورپذیری در درون من طول کشید و منتظر آن فیدبکی که می خواستم بودم. اگر حقیقت را بخواهی من سعی می کنم با خودم رقابت داشته باشم.

  • چرا؟ در دنیای موسیقی بین اشخاص رقابت وجود دارد.

به همان دلیل که پنج سال از فضای کنسرت دور بودم و ترجیح می دهم زمان را برای تولید ترکی که دوست دارم اختصاص بدهم. اتفاقا یک مصاحبه ای بود که پرسیدند قبول داری به جایگاه واقعی خودت در موسیقی نرسیده ای؟ گفتم که جایگاه یک خواننده این است که کاری که دوست دارد را انجام بدهد و آن کار برای خودش مخاطب پیدا کند. مثل اینکه جایگاه از نظر دوست ما این بوده که تو پشت سر هم کنسرت داشتی باشی ولی من معتقدم کنسرت های خیلی زیاد درست نیست و امیدوارم خودم گرفتار آن نشوم. این برداشت را می توانم داشته باشم که الان هم دیر نیست و زمان خوبی است؟ هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

  • چندی پیش صحبتی با هم داشتیم و گفتید که الان شرایط کمی مساعدتر شده است و شما هم فعالیت بیشتری خواهید داشت. این کنسرت آغازگر یک دوره پرکار برای شما است؟

من برای این کار خیلی انرژی دارم. حقیقتا در این سه چهار سال اخیر هیچ انگیزه ای برای کار کردن نداشتم و فقط دلم می خواست که کار تولید کنم و این مساله کاملا در آثارم این خستگی نمود دارد.

  • از آلبوم و تک قطعات این چهار سال اخیر راضی نبودید؟

راضی بودم اما اجازه بدهید با مثال بگویم. در زمستان تو نمی توانی با پیراهن آستین کوتاه بیرون بیایی و اگر هم بشود اما در تابستان قطعا با لباس گرم نمی توانید بیرون بیایید! یک سری مسائل جفت و جور نبود و شرایط را برای کار کردن محیا نمی دیدم. عوامل زیادی برای کم کاری وجود داشت و خواستن توانستن هست اما یک نخواستنی هم پشت تمامی این اتفاقات بود. من یک مقدار هم از اتفاقات بدی که اطرافم بود استقبال می کردم تا یک سری کارهایی را انجام ندهم. هرچه جلوتر می رویم و زمان می گذرد شرایط سخت تر می شود. وقتی کاری مثل «امون بده» می گیرد شما می توانید در یک سال اتفاقات زیادی را با آن رقم بزنید ولی وقتی از این کار پنج سال می گذرد طبیعتا همه چیز سخت می شود. شرایط الان هم سخت است ولی انگیزه و امید زیادی دارم. احساس می کنم اتمسفر خوبی برای کار کردن وجود دارد و طی چند سال اخیر این حس را نداشتم.

  • گفتید که در یکی از مصاحبه ها از جایگاه شما در موسیقی پرسیدند. فکر می کنید از این پس بتوانید به حق و جایگاه واقعی خود در این هنر برسید؟ یعنی از این کنسرت به بعد که وارد فاز جدیدی از فعالیت های هنری خود می شوید؟

آدم به امید زنده است و دوم اینکه رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. معتقدم که به آن چیزی که می خواستم تا الان رسیده ام. آن کاری که دوست داشتم را انجام دادم و تولید کردم و هیچ وقت کسی به من نگفته است که چه کاری را انجام بدهم. بعد از اینکه کار به دست مخاطب رسیده است ، او هم دست رد به سینه اثر من نزده است.

  • سقف خواسته ها و آرزوهای محدودی دارید؟

خیر. می گویند تمامی خوشبختی آدم ها این است که خلق خدا از دست او در آسایش باشند. همه چیز کنسرت گذاشتن و پول درآوردن نیست. باید ببینیم جایگاه واقعی چه تعریفی دارد. آیا این است که در خیابان همه ما را بشناسند یا بتوانیم در ماه یک میلیارد پول در بیاوریم؟ من اگر می خواستم پول در بیاورم در بازار به راحتی کسب می کردم و همین الان هم موسیقی منبع درآمد من نیست. از همه مهم تر اینکه تعریف هنر ابتدا معنوی است.

  • گاهی اوقات از خواننده های می شنویم که اگر کنسرت برگزار نکنیم مخاطبان ما ریزش می کنند. شما چنین فکری نداشتید؟

خیر. چون الان با قاطعیت می توانم بگویم بدون داشتن کنسرت مخاطب من خیلی بیشتر از گذشته است. با در نظر گرفتن اینکه من برای تبلیغ کردن خیلی آدم تنبلی هستم و به حرکت در عرض بیشتر از حرکت در طول اعتقاد دارم تا کار خوب ارائه کنم. اصلا مگر یک خواننده کاری جز تولید اثر خوب دارد؟

  • از کنسرت سوم آبان بگویید و از چه زمانی همه چیز قطعی شد؟

تمامی اتفاقات پس از خرداد سال جاری قطعی شد و شروع کارها از اواسط شهریور بود و سپس تمرینات را خیلی زود آغاز کردیم.

  • در کنسرت سوم آبان چند قطعه را اجرا می کنید و چه برنامه هایی دارید؟

در این مورد اگر اجازه بدهید صحبتی نکنیم ولی ترک هایی که مورد اقبال مردم بودند و قطعاتی از آلبوم جدید را هم اجرا می کنیم. برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم و در شب کنسرت همه چیز مشخص می شود.

  • تا قبل از کنسرت قطعه ای جدید را ارائه می کنید؟

یک قطعه منتشر می شود.

  • پس از این برنامه احتمال دارد که تا قبل از آلبوم سوم در تهران به روی صحنه بروید؟

خیر. آلبوم سوم منتشر می شود و سپس کنسرت دوم در تهران را خواهیم داشت.

  • برنامه ای برای شهرستانها دارید؟

ترجیح می دهیم کار خوب انجام بدهیم تا اینکه مدام بگوییم به شهرستانها سفر کرده ایم. صحبت هایی انجام شده است ولی باید بررسی دقیق داشته باشیم تا کنسرت کیفیت مناسب داشته باشد.

  • انتشار آلبوم جدید به کجا رسید؟

تقریبا یک ماه پیش مجوزهای آن را اخذ کردیم. میکس و مستر شده است و الان مراحل آنونس و مقدمات پخش را طی می کند.

  • چند قطعه دارد و چه کسانی شما را در ساخت آن همراهی کردند؟

یازده قطعه دارد. در بخش ترانه ها به جز خودم آقای «علی بحرینی» و خانم ها «سونیا مکاری پور» و «مریم دلشاد» حضور دارند. خانم «ساناز کریمی» و آقایان «فرید فراز» ، «محمد مروی» ، «امیرعباس حسن زاده» ، «پیام هوشمند» ، «حامد حسینی» و «امین قباد» ملودی های آلبوم را ساخته اند. تنظیم ها نیز اثری از آقایان «محمد مروی» ، «نیکان ابراهیمی» ، «پیام هوشمند» ، «فرید فراز» ، «حامد حسینی» ، «محمد خاکزاد» و «مسعود مفیدی» می باشد. *فکر می کنید تا قبل از محرم منتشر شود؟ ذهنیت من این است که اواسط محرم و پس از ایام سوگواری منتشر می شود.

  • حرفی مانده؟

از تمامی مخاطبان عزیزم تشکر می کنم. در طول این چند سال بارها به واسطه نامهربانی ها و اتفاقاتی که دوست نداشتم طاقت من به مو رسید ولی از بین نرفت چون از مخاطبین انرژی می گرفتم. آلبوم «دوباره» پخش بسیار ناموفقی داشت. یادم هست که شب پخش آن آلبوم بسیار خسته و مأیوس به دفتر کارم آمدم و دیگر خسته و بی انگیزه بودم. این انرژی عزیزان است که آدم را زنده نگه می دارد چون این کار خیلی سخت است و راه نا همواری دارد. همه آن نور و لباس های زیبا را می بینند ولی اصل داستان چیز دیگری است. اتفاقات ناخوشایندی که برای کسانی پتانسیل کاری دارند رخ می دهد نا امیدی به وجود می آورد ولی آن فیدبک مخاطبان امیدبخش است. امیدوارم کنسرت پیش رو در خور شأن همه آنها باشد. اجرای اول من است و با تمام انرژی روی استیج حاضر می شوم.

منبع : موسیقی ما
تبلیغ بنری موزیک
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 213
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.