مای موزیک | آهنگ ایرانی

مهدی یراحی : ما کارون را نجات می‌ دهیم

کانال تلگرام ما ما را از طريق کانال دنبال کنيد.
با مای موزیک در شنیدن آهنگ های ایرانی اولین باشید ..
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مهدی یراحی : ما کارون را نجات می‌ دهیم

دسته بندی : اخبار ، اخبار موسیقی ایران تاریخ : شنبه 2 نوامبر 2013

مهدی یراحی : ما کارون را نجات می‌ دهیم

از ظهر دیروز انتشار برخی تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، حکایت از حضور عده زیادی از مردم خوزستان در رنجیره انسانی حمایت از رود «کارون» را داشت. زنجیره ای که اعتراض مسالمت‌آمیز مردم این خطه از کشور را نسبت به تصمیمات مسئولین در قبال انتقال آب رودخانه کارون به زاینده رود را داشت.

در این بین حضور خواننده آلبوم «امپراطور» در این زنجیره انسانی، مورد توجه بسیاری از اهالی موسیقی قرار گرفت و انتشار تصاویری از «مهدی یراحی» در بین جمعیت حاضر، باعث شد واکنش‌ها و برداشت‌های فراوانی در این باره در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، صورت پذیرد.
یراحی در گفتگو با سایت «موسیقی ما» درباره حضورش در این حرکت اجتماعی و مدنی، گفت: «در روزهای گذشته ارائه طرحی مبنی بر انتقال آب برخی از سرچشمه‌های رود کارون به اصفهان جهت حل مشکل خشک‌شدن رود زاینده رود، در روزهای گذشته واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های مختلف در پی داشت. من از طریق برخی سایت‌ها در جریان این اتفاق بودم. اتفاقی که مصوبین آن، سعی داشتند با این رفتار، به نوعی سرپوشی به بی‌‌تدبیری خود در اصفهان بگذارند. متاسفانه مسئولین در سال‌های گذشته با انتقال آب زاینده‌رود به یزد، بانی خشکی ناراحت‌کننده این رودخانه شده بودند و حالا این بی‌تدبیری خود را می‌خواستند با یک بی‌تدبیری دیگر سرپوش بگذارند. مردم خوزستان به شدت از این تصمیم متاثر شده بودند و برای همین به عنوان یک شهروند در این زنجیره انسانی حضور پیدا کردم و اعتقاد دارم؛ کارون مال همه ایرانی‌هاست، همان طور که «زاینده رود» به همه پارسی زبانان تعلق دارد. به خاطر همین اعتراض‌ام را به عنوان یک شهروند، به این طرح غیر‌علمی و غیر‌اصولی ابراز کردم. طرحی که حتی از سوی کارشناسان هم غیر اصولی بودن‌اش، تائید شده است.

وی در ادامه افزود: «هوای خوزستان جزو آلوده‌ترین هواهای ایران است. این آب هم از آن‌ها گرفته شود، دیگر من فکر می‌کنم، ظلمی بزرگ‌تر از این نمی‌تواند باشد. مردمی که مشکل آب شرب دارند. مشکل کشاورزی دارند. همان‌طور که هموطنان من در اصفهان هم مشکلاتی را قطعا دارند. ولی من اعتقاد دارم که باید با تصمیمات درست منطقی سعی در رفع آن‌ها کرد. نه اینکه برای حل یک مشکل، مشکلی بزرگ‌تر بوجود آورد.».
این خواننده درباره استقبال از این زنجیره انسانی از سوی مردم خوزستان، توضیح داد: «در روز اول این تجمع خانم معصومه ابتکار (رئیس سازمان محیط زیست) نیز حضور داشتند و در روز سوم که من افتخار حضور داشتم، استقبال قابل توجهی از این حرکت اجتماعی صورت گرفته بود که نشان از مخالفت علنی مردم خوزستان از این طرح غیر کارشناسی بود.
یراحی در انتهای صحبت‌هایش، درباره خواست‌ها و توقعات اش از مدیران دولت تدبیر و امید در این باره، گفت: «اولا چند نکته را دوست دارم توضیح بدهم. اولین نکته این است که حرکت مردم خوزستان، به هیچ عنوان نوعی ایستادن در برابر دیگر هموطنان ایرانی نیست. حتی من مطمئن هستم که هموطنان اصفهانی و یزدی و کرمانی هم بابت این تصمیم نگران‌اند. تقابلی وجود ندارد و همه برادر اند. نکته این است که رودخانه کارون شاهد خیلی از تمدن‌ها بوده. یک جورهایی برای خوزستانی‌ها به عنوان شرف و اعتبار است. مردم اینجا آمده بودند که از شرفشان دفاع کنند. این خیلی مهم است. از بلوغ همشهری‌هایم خوشحال شدم که اعتراض مدنی‌شان را با سکوت و تشکیل زنجیره انسانی، عنوان کردند. دولت» تدبیر و امید تا به امروز به خوبی توانسته فضای نشاط و خودباوری را در جامعه تزریق کند و یک شعف اجتماعی را در جامعه بوجود آورده که بابت این اتفاق همه ما خوشحالیم. مطمئن ام که در این مورد هم حرف و نگاه مردم را در نظر خواهند گرفت و تعلقات بومی و حسی مردم خوزستان درباره این تصمیمات، لحاظ خواهد شد. امیدوارم از این پس قبل از اجرایی شدن و رسانه ای شدن هر تصمیمی، به صورت کارشناسی روی آن فکر شود تا جامعه ایراین، دچار این قبیل دغدغه‌ها نشود. دغدغه‌هایی روحی‌ای که بدون شک درمان آن‌ها وقت و انرزی بیشتری را خواهد طلبید.
گفتنی ست در این حضور مردمی، چهره‌هایی از قبیل «محسن شیرالی» (از ترانه سراهای توانمند کشور) نیز حضور داشتند.

منبع : موسیقی ما
تبلیغ بنری موزیک
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 213
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.