مای موزیک | آهنگ ایرانی

گزارش از کنسرت حریق خزان از علیرضا قربانی

کانال تلگرام ما ما را از طريق کانال دنبال کنيد.
با مای موزیک در شنیدن آهنگ های ایرانی اولین باشید ..
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گزارش از کنسرت حریق خزان از علیرضا قربانی

دسته بندی : آهنگ ایرانی ، اخبار ، اخبار موسیقی ایران ، کنسرت موسیقی تاریخ : سه‌شنبه 8 اکتبر 2013

گزارش از کنسرت حریق خزان از علیرضا قربانی در تالار وحدت تهران

فصل خزان با «حریق خزان» آمد.
کنسرت «حریق خزان» با آهنگسازی مهیار علیزاده، صدای علیرضا قربانی و رهبری سهراب کاشف و با اجرای قطعاتی از آلبوم حریق خزان با اشعاری از فریدون مشیری، مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج، احمد شاملو و عطار نیشابوری در تالار وحدت تهران برگزار شد.این کنسرت در ۵ شب و ۹ سانس برای علاقه‌مندان و مشتاقان موسیقی ایرانی  که در تمام سانس‌ها سالن برگزاری کنسرت را پر کرده بودند، برگزار شد.
قطعات محبوب آلبوم حریق خزان به همراه سه قطعه «درد مشترک»، «بی خوابی» و «مرا» که به احتمال زیاد در آلبوم جدید (همکاری دوباره مهیار علیزاده و علیرضا قربانی) منتشر خواهند شد در این کنسرت اجرا شدند. ارکستر بزرگ حریق خزان به رهبری سهراب کاشف پس از استقرار در جای خود قطعه بی کلام «رنگ زندگی» را اجرا کردند و پس از آن با حضور علیرضا قربانی روی صحنه؛ قطعه «آخرین جرعه جام» اجرا شد.

علیرضا قربانی پس از اجرای این قطعه ضمن خیر مقدم به حاضرین در سالن توضیحاتی درباره کل اجرا ارائه کرد و گفت: خوشحالیم امروز با «حریق خزان» مهمان شما هستیم. این آلبوم از پر طرفدارترین آثاری است که من تا کنون کار کرده‌ام و به سهم خودم بسیار خرسندم که قطعاتی از این آلبوم همراه با ارکستری به رهبری پیمان کاشف روی صحنه می‌برم.

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه افزود: مجموع قطعات این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود و قرار گذاشتیم با همراهی بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو و سامان صمیمی نوازنده کمانچه دو قطعه آوازی نیز در برنامه اجرا کنیم.

«کنسرت بزرگ حریق خزان» با بداهه خوانی و بداهه نوازی قربانی و ابوالقاسم و اجرای قطعه ای به نام «به بادم دادی» ادامه پیدا کرد و پس از آن ارکستر روی صحنه آمد و قطعه پایانی بخش اول با نام «دل در آتش» را اجرا کردند.

گروه پس از استراحتی کوتاه بار دیگر به صحنه برگشت و در بخش نخست از قسمت دوم این کنسرت قطعه «بی قرار» را باشعری از هوشنگ ابتهاج اجرا کرد. «درد مشترک»، «بی خوابی» قطعه بی کلام «خاطرات»، «ارغوان» و قطعه «مرا» از دیگر قطعاتی بود که در بخش دوم از این کنسرت اجرا شد.

پس از اجرای قطعه پایانی این کنسرت، گروه با تشویق‌های بی امان حاضرین در تالار وحدت مواجه شدند و علیرضا قربانی از مهیار علیزاده دعوت کرد تا در میان این تشویق‌ها همراه گروه باشد.

سهراب کاسف در میان این هیاهو پشت تریبون آمد و خطاب به تماشاگران گفت: ارکستر «کنسرت بزرگ حریق خزان» تنها در دو روز گذشته مجموع قطعات این کنسرت را آماده کرد. این رهبر ارکستر در ادامه از حاضرین در کنسرت خواست که ارکستر را با صدای بلند تشویق کنند و در پایان گفت: من به سهم خودم خوشحالم که در کنار آواز ایرانی، ارکستر ایرانی و آهنگساز ایرانی و در وطنم ایران اجرای برنامه دارم.

عکس‌هایی از این اجرا را اینجا ببنید و همچنین در روز‌های آینده می‌توانید یادداشت‌های نویسندگان سایت موسیقی ما درباره کنسرت حریق خزان در سایت مشاهده کنید.

منبع : موسیقی ما
تبلیغ بنری موزیک
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 213
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.