مای موزیک | آهنگ ایرانی

رضا یزدانی : ساخت قطعه نوستالژی بیش از یک سال طول کشید

کانال تلگرام ما ما را از طريق کانال دنبال کنيد.
با مای موزیک در شنیدن آهنگ های ایرانی اولین باشید ..
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رضا یزدانی : ساخت قطعه نوستالژی بیش از یک سال طول کشید

دسته بندی : اخبار ، اخبار موسیقی ایران تاریخ : شنبه 2 نوامبر 2013

قطعه «نوستالژی» دو هفته پیش از سوی «رضا یزدانی» در فضای مجازی منتشر شد و به مرور با واکنش های جالبی رو به رو شده است. این قطعه به نوعی مرور آثار پرخاطره این هنرمند است که در یک قطعه 9 دقیقه ای جمع شده اند تا دوستداران این خواننده بتوانند با شنیدن آن مروری داشته باشند به خاطراتشان از خواننده مورد علاقه خود. واکنش های جالب به این اثر باعث شد سراغ رضا یزدانی برویم و درباره این قطعه با وی گپی کوتاه بزنیم:
ایده این کار چه بود و از کجا آمد که اینقدر هم خوب شنیده شد؟
ایده را «حسن علیشیری» ارائه کرد. به او گفتم برای آلبوم جدید ترکی می خواهم که نوستالژیک باشد و گفتم اگر بخواهی آنها را کنار هم بچینی کار خیلی سختی از لحاظ ترانه و ملودی و تنظیم است. خود اینها هرکدام کارهای به یادماندنی است که مردم دوست شان دارند و کنار هم قرار دادن آنها باید به گونه ای باشد که قدیمی ها را خراب نکند. باید ترانه درست باشد و کار ما در ملودی و تنظیم سخت است. داستان این قطعه یک سال طول کشید و پس از سرودن ترانه با هم بحث کردیم و تغییراتی ایجاد کردیم و دیدیم که ترانه خیلی خوب شده است. البته در قسمت ملودی و تنظیم این کار بدبختی کشیدیم! دو سه بار تنظیم کردیم. به اندازه پنج یا شش ترک سر این کار وقت گذاشتیم و زحمت کشیدیم. در نهایت خدا را شکر خروجی خوبی داشت.

این اثر را باید یک کار تیمی عنوان کرد چون تقدیرهایی که از «یغما گلرویی» و «فرزین قره گوزلو» شده است و من حس می کنم که به صورت تیمی اتفاق افتاده است. این حرف من را تایید می کنی؟
بله چون بخشی از ترانه برای «یغما گلرویی» است و بخشی از ملودی نیز برای «فرزین قره گوزلو» است. «محمد خرمی نژاد» اضافه شده است و خود من هم روی آن کار کردم و همان کار تیمی که می گویی این اتفاق را شکل دادند.

از آلبوم جدید چه خبر و چه زمانی وارد بازار می شود؟
قصد داشتیم آلبوم جدید را پیش از محرم و صفر منتشر کنیم منتهی ویدئوها آماده نشد و تغییراتی در قطعات داشتیم و به بعد از محرم و صفر موکول شد. کست کار مشخص است اما عنوان و تاریخ انتشار هنوز قطعی نشده است. آهنگسازی آلبوم و تنظیم دو قطعه با خودم است و «میلاد عدل» ، «بهروز پایگان» ، «محمد خرمی» و «آرش زمانیان» نیز در بخش تنظیم حضور دارند. ترانه ها توسط «مهدی ایوبی» ، «علیرضا باران» ، «احسان گودرزی» ، «سروش دادخواه» و چند تن دیگر سروده شده است.

منبع : موسیقی ما
تبلیغ بنری موزیک
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 213
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.